یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
کد خبر: 318127
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

مراسم هفتمین شب درگذشت مرحوم حاج حسن مومن پور، اخوی آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان شب گذشته در مسجد محمدیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این مراسم که به مناسبت هفتمین شب درگذشت مرحوم حسن مومن پور برگزار شد، نمایندگان بیوت مراجع عظام، اساتید سطح عالی، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، مدیران استان و  جمع کثیری از مردم مومن قم حضور داشتند .

 در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین منصوری از اساتید حوزه در سخنانی با اشاره به جایگاه معرفت دینی گفت: اسلام دین نورانیت و معناست و هر انسانی که در قالب این نظام توحیدی قرار می گیرد باید همیشه در راه کسب نورانیت قلب و جان کوشا باشد.

وی افزود: نورانیت قلب در دین ما از سوی بزرگان مورد توجه قرار گرفته است و قطعا این نورانیت جز با توسل و پیروی از اولیای خدا حاصل نمی شود؛ ممکن است برخی از افراد با ریاضت ها و اعمالی به مراتبی دست یابند ولی نورانیت قلب تنها با تبعیت از ائمه اطهار(ع) به دست می آید.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به مسئله عزت و رابطه آن با دین اظهارکرد: عزت تنها در بندگی خدا به دست می آید و اگر کسی از این دایره خارج شود قطعا بی عزت زندگی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به آثاری که بزرگان دین و حوزه در جهت توسعه فرهنگ اسلام و تشیع خلق کرده اند حفظ این مسیر را نیازمند فداکاری و مجاهدت های طلاب و علمای بزرگ دین دانست.

خاطرنشان می شود:آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه،آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان،دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ،وبرخی از علما وبزرگان وشخصیت های کشوری ولشگری در پیام هایی جداگانه این مصیبت را با آیت الله مومن تسلیت گفتند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha